Moder natur - hun er da fantastisk!

På vores mange køreture rundt i landet tager jeg gerne Canon Ixus kameraet med i lommen. Det har jeg gjort i årevis, og jeg har derfor en pæn samling af billeder fra den danske moder natur.

Nogle af de smukkeste billeder i min samling, har jeg besluttet at vise her på bloggen, - for selv om det ikke er planter vi måske har lyst til - eller måske skulle jeg hellere sige - plads til i vores haver, er deres skønhedsværdi ikke sådan at forklejne.

Her er nogle af dem jeg kigger på ind imellem:



Skoven ved Gurre/Tikøb i Nordsjælland:



Havtorn
- "skudt" ved Olsbæk strand, her i Greve. Vidste du at man kan spise bærrene fra havtorn. Se evt linket her!


Den vilde natur på Enø Overdrev, hvor man kan se blomster og planter der er sjælne og specielle:

Kommentarer

  1. Sikke nogle dejlige billeder :-)

    Det er så betagende med alt det vilde, skønne, utæmmede og storslåede, naturen i sin skødesløshed begaver os med :-)

    SvarSlet
  2. Smukke billeder, ja naturen er fantastisk.
    Har lige modtage frøene fra dig idag, tusind tak, jeg håber de lykkes for mig.
    Hvis du kommer til blogtræf i september kan du få nogle bonusfrø fra mig :O)
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  3. Hej Eva!!

    Vilka vackra bilder du visar!! Vad fint du fångat växterna. Moder natur är oslagbar. Det finns så mycket vackert som vi kallar 'ogräs'. Man behöver bara gå ut i skogen eller till fält och ängar för att få massor av inspiration.

    Ha en skön helg!!
    Kram
    Charlotte

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen eller en kommentar og få min sol til at skinne.

Kærlige hilsener Eva

Populære opslag fra denne blog

Det smukkeste træ i haven...lige nu

Anne Just's vidunderlige
kringle fra kaffehuset

Espalier - i den naturlige stil.